söndag 18 mars 2012

Åter


Foto: Trollmor

Det är skönt. Det har vänt.
Ljus.
Solskensskimmer.
Jag minns pirret i magen när Stumpatrollet ivrigt ropade på mig då första fjärilen anlände till oss.
Och häromdagen, när det var vingvirveldans utanför fönstret intill den solvarma väggen.
Två bevingade vänner med kärleksspröt. Sånärasomdetbaragår.
Jag njöt.
Det känns fint att få lov att kunna säga just det.


Foto: Trollmor

Jag välkomnar åter glädjen. Jag vill vara rädd om dig nu.
Titta djupt in i ögonen.
Stumpatrollet och där bakom, mjuk hudmothud, min lilla trollblicksflicka som kikar fram.
Rakt in i hjärtat.


Foto: Trollmor

Med hjälp av vår lilla vårlila vill jag tacka alla ni fina som visar sådan omtanke i mina inlägg.
Det värmer och berör mig så mycket ska ni veta. Tack.

Vill dela med mig av texten från den 5 mars i min årsbok.

"- Å-å-å! sade Susan plötsligt.
Och alla frågade vad som stod på.
- Jag sitter bredvid ett träd, sade Susan, och titta!
Det ljusnar där borta - där!
- Gå och bada! sade Peter. Nej, vänta förresten - du har faktiskt rätt!
Titta där - och där! Träd överallt. Och det våta är snö.
Tänk, jag tror faktiskt vi har kommit in i Lucys skog!
Och nu kunde man inte missta sig längre.
Alla fyra barnen stod och kisade mot en blek vintersol.
Bakom dem hängde pälsar på hängare, framför dem stod snötyngda träd.
Peter vände sig genast mot Lucy.
- Förlåt att jag inte trodde på dig, sade han. Vill du skaka hand med mig?
- Det är klart, sade Lucy och gjorde det."
Häxan och lejonet.


Det är dags att jag skakar tass med mig själv nu.
Åter till magin.

~ Varma kramar Trollmor ~

14 kommentarer:

Vända blad sa...

Gott att läsa att du hittat "hem" igen :)Själv pausar jag ett tag till och låter tankarna andas...
Kram till dig & din fina familj!
/Maria

maria sa...

Vad fina de är, dina små troll. Och du skriver lika vackert och rakt till hjärtat som vanligt. Kram

Poppins sa...

Två söta trollungar och en underbar trollmor! Hoppas ni får njuta ordentligt av våren.
kramar från Poppins

Min Skattkammare sa...

Så fina de är....älvorna i Trollmors värld!
Och tänk att man fått glädjen att följa dem under dessa fem bloggår. :o)
Din fina text röjer en ny livsgnista....
Var rädd om pauserna i livet, det är där gnistorna tänds. ;o)
Kram Kicki

Anonym sa...

Grattis! Du vann andra pris i min utlottning! Mejla din adress till poppinsgarden@gmail.com så kommer ditt paket med posten.
/ Poppins

Anna - På landet Mot skogen sa...

Underbara bilder! Och så skönt att läsa att livet igen ser lite lättare ut för dig. Du kommer få en extra fin vår i år :)

Sv: Ja, humlor är väl bland det bästa som finns! Imorse studsade en mot köksfönstret och det känns så härligt somrigt :)

Wenche sa...

Underbara bilder!Gott att det ljusnar mot horisonten.Ta väl hand om dig.
KRAM

Vardags-mirakel sa...

Önskar dig en härlig helg, och mår så gott när jag tittar på dina bilder.Kram Eva.

Lusthuset sa...

En Härlig ljus och fin Påsk hoppas jag att ni får. Vädret är ju ett typiskt aprilväder och är väl ett vårtecken det också. Ha det bra och var rädd om er. Kramisarrr!

Min plats i solen sa...

Underbara bilder och fantastisk text som alltid. :) Jag hoppas att ni har njutit av en fin påskhelg och att solens varma strålar skiner över er.

Ta hand om dig du fina!♥

Kram Lotta

Maria sa...

Så fina de är flickorna!

Sussie sa...

Så härligt att glädjen återvänt, var riktigt rädd om dig och den. Dina vackra ord sprider förtröstan och solsken. Stora varma kramar till dig och de dina <3<3<3

Min plats i solen sa...

Kram på dig ♥

Zäta sa...

Det är härligt när det vänder, när våren vill väl och visar vägen till sommar i hjärtat!

Allt gott till dig och de dina!