lördag 16 juli 2011

5 år


Foto: Trollmor

Äntligen!
Lyckan var stor när den efterlängtade cykeln rullades ut ur garaget med färgglada ballonger.
Och mitt lilla Stumpatroll känns plötsligt som mitt stora fina troll.
Vad hände? :)


Foto: Trollmor

Jag hade en annan överraskning till henne.
Fjärilsbollar.
Hon är mycket förtjust i fjärilar och blir alltid lika uppspelt när en liten bevingad vän fladdrar förbi.
Den får mer än gärna slå sig ned på ett grässtrå eller en blomma en stund för att studeras lite närmare.
Det gladpirrade till inombords när jag såg hennes min.


Foto: Trollmor

Det prasslades med paket och byggdes fotbollsmål.
Vi sjöng och hurrade.


Foto: Trollmor

Små fötter som sprang omkring på gräsmattan och fångade klöverblommor mellan de små "tånena".
Stora fötter som försökte skjuta mål på födelsedagsbarnet.
Det gicks uppochnedskottkärra, plingades på cyklar och busades.


Foto: Trollmor - Vännen S med söta K

Det mumsades tårta.
Och promenixades dockvagnspromenader.
Ögon och små Hello Kitty-läppar som glänste ikapp :)


Foto: Trollmor

Den finaste gåvan gavs då jag innan kalaset håvades in i köket av min dotter.

- Mamma, hur skriver man jag älskar dig?

Älskade ungen min.



~ Stor kram Trollmor ~

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag känner igen Soffy där!
Grattis till 5-åringen. Min fyllde ju för någon månad sedan. De är ganska stora nu, men min minsta är väldigt liten i kroppen, men stor i sinnet...om man säger så =)

Annica sa...

Åå...ja, dom blir stora så fort... Jag fick också en cykel igår! Bara obetydligt större än trollets :) Jag var för kort för min förra...så nu blev det en tjejcykel som kanske passar 13-14 åringar ;)

Lusthuset sa...

GRATTIS, grattis lilla söta
Stumpatrollet....tänk att du fyller fem år. Jag tycker nästan att jag känt dig så länge sedan du
var riktigt liten.....och en cykel var ju inte dumt att få. Jag minns faktiskt när jag fick min första cykel så glad jag blev. Ha det nu bra och Grattis (lite i efterskott) igen. Hälsa mamma. Kram!!

Therese sa...

Ett försenat grattis till din STORA tjej :-D Kan tro att det redan trampats mycket på cykeln. Och underbar idé med fjärilsbollarna! Lämnar varma kramar och tackar för den mysiga stämning du alltid förmedlar i dina inlägg. Här trivs jag! KRAM