måndag 3 maj 2010

Pyspunka


Foto: Trollmor

Jag har fått pyspunka.
Tappat orken och lusten. Saknar luft och vinden i håret.
Hasar runt i ett par gamla nedslitna skor.
Hoppas att snart, snart kommer allt tillbaka.
Som när man var liten och fick plocka ut cykeln efter en lång vinter.
Känna och höra gruset knastra.
Trampa, trampa så fort man bara kunde.
Susa iväg.
Eller känna den spirande och sprittande glädjen över ett par nya lätta vårskor.
Precis så som min dotter så förtjust utbrast igår:
- Titta! Jag har nya springskor!

Kram! Och tack för era rara hälsningar.
Trollmor

10 kommentarer:

Lusthuset sa...

Nejmendå....vad är det jag hör, när det är vår och allt!! Visst kan man känna sig otacksamt nedstämd mitt i allt det vackra, det drabbar mig också...ofta (suck). Hoppas att det lättar snart...du har ju dina små trollungar att pigga upp dig med. Vacker bild på den gamla cykeln...en sådan står högt på min önskelista, ju risigare ju bättre. Då skulle jag ställa den på garageuppfarten och hänga en korg med blommor på den. Det tror jag hade blivit fint..eller vad tror du. Ha nu en skön vecka. Kramizzar!!

Wenche sa...

Livet är upp och ner, det är bara en period som min mamma sa.
Hoppas du hittar sätt att uttrycka din stora kreativitet på, även om färgen är grå.Det finns tusentals färgtoner i det gråa.
kram

Anonym sa...

Jag har taggat dig (så nu måste du göra ett nytt inlägg snart igen ;) ) Kram!

Anna Fredag sa...

Åh, skickar dig en kram! Du får upp farten igen. Upp och ner går det!

Poppins sa...

Jag har saknat dina inlägg, förstår nu varför det varit så tyst i Trollmors sagovärld. Hoppas du snart får tillbaka glädjen och lusten igen men det får ju ta den tid det tar. Ibland har man så många "måsten" och krav runt om och det går inte att uppfylla alla. Se till att du och din familj mår bra, så får allt det andra vara.
många kramar från Poppins

Vintage sa...

Lämnar ett fotspår här hos dig & din mysiga blogg! Kramar susanne

Vardags-mirakel sa...

Usch, det är väl lagom roligt med sådant...men du, trampa på för snart kommer det en nedförsbacke och då ska du se på fart! Kramar i massor från Eva.

Anna Stilla sa...

Kram!

Lyssna till dig själv och snart vänder vindarna.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Så är det ibland. Pyspunka var det bästa beskrivning jag har hört på länge, för det är ju precis så det är. Pyspunka.
Hoppas att punkan lagas när det blir cykelföre för jag saknar dina underbara inlägg. Till des...Kram till er från oss.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, jag har saknat dina inlägg! Pyspunka får jag varje vår, det blir som om allt det vackra runtom mig får mig att kvävas. Numera vet jag att det är mina egna krav som är för högt satta, men att "veta" och att "känna" går sällan hand i hand...
Kram från Skorpan