söndag 17 januari 2010

Fröjd


Foto: Trollmor

Över en natt förra helgen fick våra flickor fara på äventyr.
Små resväskor blev packade med stort litet bestyr och så bar det av hem till mor- och farföräldrar.
Min kära mor hade frågat om vi ville eftersom hon sett tröttheten råda nu en längre tid.
Och det ville vi. Stor som liten.
De gånger som vi varit ifrån varandra går att räkna på ena handens fingrar.
Och nu skulle de få chansen att verkligen rå om varandra riktigt.
Ivern och förväntan var påtaglig när de små nästan rusade in till varsin varm väntande famn.
Så även där.
Det första min mor sa när vi kom in var:
- Jag trodde ni skulle komma tidigare! (kl. var 13.00) :-)


Foto: Trollmor

Även vi skulle få bara vara. Med varandra. Nog så viktigt.
Så tomt det var att komma hem. Och att vakna på morgonen.
Jag log lite imorse. Kontraster mot denna helg.
Då de små drog igång redan i arla morgonstund.
Full fart, jagandes varandra under glada tjut. Varv på varv på varv.
För att sedan landa i storasysters säng där hon pysslar om sin lillasyster, "läser" en saga för henne, förklarar och myser själv i stunden.
Det är fint.


Foto: Trollmor

Det är viktigt att se till så att man får med sig sina övernattningssaker ordentligt :-)
Sen är det bråttom, bråttom mot äventyret!


Foto: Trollmor

Idag har julen dansat ut här hemma.
När jag klippte av min överblommade amaryllis fann jag en ny liten spirande knopp.
Det klingar fint med mina förhoppningar på detta år.

~Varma kramar Trollmor ~

9 kommentarer:

Annica sa...

Visst är det viktigt att få packa själv! :) Och skönt för vuxna att bara vara...

Wenche sa...

Så bra att ni vuxna får vara med varandra,det är så viktigt när man har småbarn.

IreneL sa...

Vad härligt att barnen fick fara på äventyr! Sånt är sååå spännande i den åldern! Härligt för morföräldrarna att få rå om dom, härligt för barnen att bli områdda och härligt för er att få lite egentid! Alla är vinnare :)Ha en fin dag! / Irene

Lusthuset sa...

Det låter ju härligt både för stora och små....och tänk på att om man aldrig är ifrån varandra så får man inte längta och till slut uppleva återseendet glädje...eller hur? Hoppas att ni stora hade det skön för de små hade det alldeles säkert. Sköt om dig lilla Trollmor. Kram!

Anonym sa...

Så skönt för er! Jag önskar att vi kunde få lite tid också...men svärfar har sagt att han vill vara barnvakt i vår när han går i pension :)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vad skönta tt bara få rå om varandra för en stund. Fast det blir ju jättetomt. Här har det inte hänt mer än räknat på tre fingrar på snart 11 år...men 11 år till och vi är jättensam igen :O(
Hoppas att ni fick njuta ordentligt i helgen. Må så gott. Kram
ps...ny adress hos mig.

Vända blad sa...

Vilken härlig historia och vackra bilder till...Tror att det här är förändringarnas år, känner det på mig bara =)
Ha det gott!
Kram Maria

Poppins sa...

Det måste vara skönt att få en helg för sig själv. Framför allt när man vet att barnen har det bra på sitt äventyr.
Och så skönt att få mötas igen i vardagen och vara en familj.
kramar från Poppins

Zäta sa...

Hoppas helgen var fin, för både stora och små.