onsdag 25 juni 2008

Hurra för Vargen!


Foto: Trollmor

Idag firar vi med tårta. Leverpastej- och Frolictårta.
Smaskens tycker den nyblivne 9-åringen!
Det är nämligen vår käre fyrbente och pälsbeklädde väns födelsedag.
Idel hurrarop och svansviftningar således.
När det sägs varsågod så går det undan, tallriken flyger! :-)


Foto: Trollmor

Innanför fönstret sitter Stumpatrollet i mormors varma famn och beskådar sin väns framfart strax utanför.
-Titta, tååååårta!


Foto: Trollmor

På begäran kommer här några bilder från midsommar.
Vännerna S och F var hos oss och firade.
Det vankades sill- och dallerskinkelunch, för vissa ;-), jordgubbar och glass i stora lass, en underbart skön och rogivande blomsterplockarpromenad i skogen, traditionsenlig midsommarkrans bands med gemensamma och flitiga fingrar, grilloset kom till slut framåt kvällningen efter kopiösa mängder låtsassaft serverat av ett mycket givmilt Stumpatroll i bästa leksaksservisen och så givetvis mumsades det jordgubbstårta till final.
En mycket mysig afton med andra ord.


Foto: Trollmor

Jag fick lov att vara rask med kameran, för inte skulle blomsterkransen sitta kvar på de mjuka lockarna inte! Ånej.
Till slut fick den i alla fall smycka vårt middagsbord efter diverse vedermödor, såsom en närgången bekantskap med Vargen som fann den mycket rolig att sätta tänderna i och skaka runt. Midsommardans a la Pepparkaksvägen!


Foto: Trollmor

Hoppas att ni alla fick en fin midsommar!
Tack för era hälsningar!
Jag har det lite lätt hektiskt just nu i tillvaron så jag hinner inte riktigt med att lämna små spår hos er såsom jag skulle önska, men jag tassar runt framåt kvällningen ska ni veta och kikar vad ni har för er :-)

Vill passa på att tipsa om en serie som börjar imorgon kväll och som jag är mycket nyfiken på, Berlinerpopplarna.
Jag har ju tidigare skrivit lite om boken som gav en sådan där god må-bra-känsla, så jag hoppas att det blir en lika mysig stund uppkrupen i tv-soffan.

Jag hoppas på ett snart återseende med förnyade krafter, tills dess, ha det så härligt i grönskan!
~Varma kramar~

13 kommentarer:

Sussie sa...

Hej vännen. Supermånga grattis och YYYL i efterskott till en av de vackraste hundar jag sett! Er midsommar verkar ha varit mysig, så söt hon var med blommor i håret stumpatrollet :) Tack för tv tipset, jag ska bänka mig i soffan och kika ikväll, jag har längtat efter någon bra serie att följa. Ha det riktigt bra, kramar.

Anonym sa...

Hipp Hipp Hurra för vargen!!! Och så trevligt du ser ut att haft det på midsommar ;)

Anonym sa...

Vilken härlig midsommar!

Du har en sak att hämta hos mig!

Må gott och ha en trevlig helg!

//Cissi

Anonym sa...

Åh grattis i efterskott till den fyrbente!

//Cissi

Hjärtat Mitt sa...

Grattis till den fyrbente vännen!
Tårtan såg verkligen ut att uppskattas.
Tyvärr missade jag Tv-programmet idag. Det har varit fotboll som har gällt här hemma.

Kram Mari i Marieholm

Monica sa...

Vad kul att ni firar hunden med tårta. Berlinerpopplarna måste jag se (missade dock första avsnittet...) det är fler som rekomenderat den serien.
Tjingeling
Monica

Anonym sa...

Ni är ju för goa...som gör så fin tårta till vargen :)
Han gillade den.....om han nu hann känna någon smak ! Det gick med en rasande fart, kan jag tänka!
Jag blir alltid så lugn och fridfull när jag besöker din blogg...du skriver så bra och dina bilder är så vardagsnära och äkta...med mycket natur och närvaro. Jag kanske har sagt det förut men isåfall säger jag det igen....du och Anna Stilla påminner mycket om varandra i ert sätt att skriva och fotografera....och jag trivs lika bra hos er båda!!!
Var rädd om dig nu Trollmor och var rädd om din lilla mage....många sommarkramar från Clara.

Lusthuset sa...

Låter som en härlig midsommar och ett mysigt födelsedagskalas. Vilken lyx med hundtårta. Förstår att det gick ner. Härlig liten sommarflicka med krans i håret. Ha nu en skön helg. Kram!!

Maria sa...

Nämen...går Berlinerpopplarna på TV?? Jag som just läst ut den, vill gärna se den...kanske hinner med en repris eller någon annan del? Vilken kanal och vilken dag och hur många delar??

Britt sa...

Det måste ha varit en smarrig tårta till hunden. Ha det bra.//Britt

Annie - Annalunda sa...

Åh vilken fin vovvetårta! Grattis!

Underbara bilder på söt midsommartjej! Önskar dig en solig och härlig sommar!

Kram Annie

Poppins sa...

Skickar små svansviftningar i efterskott till snälla Vargen.
Vilken fin krans som nu inte fick sitta på små lockar. Men den prydde säkert bordet lika vackert.
Tyvärr missade jag Berlinerpopplarna (herrn i huset såg väl fotboll, kan jag tänka mig). Hoppas den kommer i repris.
kramar från Poppins

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul att vara här igen (efter en tids frånvaro) och se vad ni haft för er *ler*.
Mumsig tårta till vargen..

Så sööööt skumpatrollet är!

Hoppas du får en fortsatt bra vecka
Kram Liza