tisdag 13 maj 2008

Firande i duett


Foto: Trollmor

Idag är det firande här i dubbel bemärkelse.

Vi har ett litet Stumpatroll som har namnsdag idag, en liten Linnéa.
Rar och näpen som sin namne kom hon intassandes i köket där vi glada gratulanter samlats.
- Dääär! sa hon ivrigt pekandes mot kylskåpet.
Vad som åsyftades var inte svårt att förstå då hon tidigare sett hur jag balanserat in en tårta med flaggan högt i topp just där.
Efter förtjusta små tillrop och med ett och annat blåbärsspår kring den lilla munnen var det så dags för paket.
Små fingrar som kämpar med tejp och papper och stora glittrande ögon när fram skymtar en bok med en häst som har en liten katt på ryggen. Lycka!
Grattis min lilla tös!

Vad kan väl passa bättre en dag som denna när det dukas upp till fest?


Foto: Trollmor

Just i dag vill jag också passa på att fira en annan småtting.
Nämligen min blogg som fyller 1 år!
En liten återblick finner du här med mitt första inlägg
Det bästa mor hade satte hon på bordet.
Inte utan att man blir lite nostalgisk.
Tänk vad tiden går fort när man har roligt och är i så trevligt sällskap!
Med hjälp av en liten bevingad vän vill jag så sända ett fång äppelblom till alla er underbara bloggvänner, nya som gamla, som förgyller min dag! Tack!


Foto: Trollmor

Håll nu ögonen öppna, för ska det firas så ska det.
Jag återkommer med en liten 1-års tävling :-)

~Varma kramar~

14 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Grattis lilla Stumpatroll på din dag!
Och Trollmors ettårs-dag!
Hurra hurra hurra! Rabarberpaj kryddad med kardemumma låter ljuvligt!
Visst har biet varit här med en hälsning från pepparkaksvägen! Vilken underbar bild du fångat!
Din vackra poetiska blogg är en oas, här blir man liksom pånyttfylld av dess innehåll.....ord friska som dagg!
Kram min vän!

Anonym sa...

Åh, jag missade! Men hon/ni fick ju en liten present som jag ser att ni torkade era gräddiga nosar med :D
Ja, visst går tiden så fort? Gammal som gatan känner man sig när man umgås med barn som växer så fort. Ha det så fint, och ge namnsdagsbarnet en kram från "Ia" och "farbrorn".

Hjärtat Mitt sa...

Grattis i efterskott till er båda!
Linnea är ett så vackert namn, tycker jag.
Och tiden bara springer iväg utan att man märker det.

Ha en underbar dag.

Kram Mari i Marieholm

Anna sa...

oja!!!! tävling!!!!! Och stort grattis!

A home far away sa...

Härligt med kalas mitt i veckan:-) Och bloggat i 1 år, va kul att du är still going strong:-)

Kram från 3månadersbloggaren i Singapore

Lusthuset sa...

Grattis lilla Trollmor och Grattis till Stumpatrollet Linnea, vilket fint namn! Det är alltid så roligt att titta in hos dig. Lycka till med nästa bloggår. Kram!

Sara sa...

Hejsan
Grattis i efterskott till den lilla stumpan! Vilka fina bilder du visar.Jag håller utkik efter tävlingen.
Kram Sara

Anonym sa...

Hipp hipp hurra ( glömde...) på bloggens 1-årsdag!!! Och en stor kram till stackars Vargen, förstås!

Maria sa...

Grattis till både litet Stumpatroll som har namnsdag och till din bloggs 1-årsdag! Min blogg fyller också snart 1 år. Jag minns att din blogg var en av de första jag hittade när jag började blogga och då hade du bara startat någon vecka innan mig =)

Min Skattkammare sa...

Tittut.......det finns något att hämta hos mig!
Varm kram

Vända blad sa...

Hej och grattis till din kommande blogg ettårsdag! Vi har också en liten stumpa med samma namn som din, visst är det vackert? Och blomman är ju helt underbar...såg servetterna du hade, SÅ fina!
Kram Maria

Sussie sa...

Grattis till båda tilldragelserna :) Så mysigt med namnsdagsfest. Nu ska jag läsa igenom allt jag missat, har varit dålig på att sitta vid datorn ett tag nu. Ha det riktigt bra, många kramar Zanna

Poppins sa...

Grattis i efterskott! Både till Stumpatrollet som firat namnsdag och till Trollmor som firar ett år med bloggen.
Ett år går snabbt - tiden bara springer iväg. Om ett år firar vi bloggens tvåårsdag.
kramar från Poppins

Alvin sa...

Hejsan!

Har idag hittat in till din blogg och känner så många soliga känslor när jag ser dina vackra bilder och din fina text. Härligt!

Hälsningar från Leni