onsdag 9 januari 2008

Paus


Foto: Trollmor


Som ni kanske har märkt så har det varit ganska lugnt från min sida nu ett tag.
Både med nya inlägg och kommentarer hos er.
Anledningen är att jag känner mig så trött, så trött just nu och inspirationen och lusten verkar jag ha tappat någonstans.
Det har smugit sig in små tankar om att lägga ned min blogg då jag har fått dåligt samvete över min frånvaro.
Men jag tror ändå inte att jag vill vara helt utan bloggandet och allt vad det ger.
Därför tar jag nu en paus. Kort eller lång, det vet jag inte.
Sköt om er allihop och på återseende!
Varma kramar!

21 kommentarer:

Maria sa...

Vacker pausbild!
Välkommen åter när du har ny energi...låt inte bloggen bli något på ditt samvete...Vi är kvar!

Anonym sa...

Jag säger som Maria: vi är kvar! Och jag får ju "ta del" av dig ändå;) Stor kram till er alla!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Det är jobbigt när den stora tröttheten kommer... Låt både dig och bloggen vila, det kan behövas ibland.
Men jag hoppas att du inte lägger ner din blogg, för den är annorlunda och fantastisk... helt själviskt önskar jag att den får vara kvar, så man kan kika in ibland, på alla dina underbara bilder och din vackra text.
Ha en skön paus, hoppas orken snart kommer åter.
Kram :)

Sussie sa...

Jag instämmer helt med de andra och förstår dig precis. Ta dig den tid att vila som du behöver, jag tänker över en värmande kram till dig, ha det så härligt under din paus.

Anonym sa...

Snälla söta Trollmor....vila dig lite...luta dig mot en mossig trädstam och låt skogen ge dig energin tillbaka.
Om man ger ut så måste man få tillbaks...annars blir man snart tom och trött.
Du har en energitjuv någonstans...kan det vara jobbet kanske?
Synd att du inte fick jobbet som skogsvaktare:)
Ha INTE dåligt samvete och snälla du...lägg inte ner din blogg!
Du ger oss så mycket vackert att titta på och skriver så fridfullt ......blogga bara när du känner för det och känn ingen press att kommentera....kraaaaaaaam!

Poppins sa...

Det kan vara bra med en liten paus och hämta nya krafter. Hoppas att du kommer åter eftersom jag trivs så bra "hemma" hos dig där jag oftast hittar ny energi och kloka ord.
Många kramar från Poppins

Lusthuset sa...

Det tycker jag absolut INTE!!!!att du skall göra. Ta en paus så kommer inspirationen tillbaka. Jag LOVAR!! Trött kan man väl vara med ett litet Stumpatroll och en Varg och allt vad där tillhör....och vinter är det också. Man har RÄTT att vara trött då. Så det så! Man måste inte skriva hela tiden. Det passar kanske några, medan andra (som jag t.ex) tar det som det kommer. När inspirationen slår till så kan det bli flera på en gång för att sedan vänta tills det är dag igen. Ta du det lugnt så väntar vi tillsammans på dina fina bilder och underfundiga tankar. Lova det. Kramar från mig!!

Min Skattkammare sa...

Hej skogsvännen!
Vi är många som känner så här! Det går ett tag, men sen inser man att tiden inte riktigt räcker till......... Nya inlägg går ju bra, men att svara alla kommentarer är emellanåt pressande.
Låt det vara kravlöst...........det är din blogg......bara din.
Ta hand om dig, vännen!
Stor varm go kram

Åsas Kammare sa...

Åh, nej inget dåligt samvete nu, ta den tid du behöver, vi vill ju gärna ha dig kvar här men det klart att du själv får avgöra vad som blir bäst för dig. Ta en paus och få tillbaka dina krafter. Tänk på sånt som känns gott och glatt.

Jag skickar dig varma hälsningar kryddade med små tassavtryck från Socker och Snuttan. Många kramar Åsa

Linda Lunda sa...

Nej nej nej ... du får inte lägga av! Du är ju en av mina favoritbloggar! Ta helre en liten kort paus... men snälla sluta inte!!!! DET FÅR DU INTE!! FÖr då startar jag en protestlista och låter den curkulera...
Till våren skall du se.. när ljuset kommer då.... då blir det bättre!!!! Jag vill så gärna höra om vargen och stumpatrollet!!
Jag skulle sakna din blogg så oerhört!
Linda
Linda

Anonym sa...

Jag tror vi alla känner så som du gör emellanåt...
Blogga är ju så förbaskat kul, så det är lätt att det får "ta överhanden", att man liksom "lever" i bloggvärlden och att det på något konstigt sätt blir det viktigaste... och så just det där du skriver - att få dåligt samvete om man inte skriver och kommenterar så ofta....så ska det ju inte vara! Blogga ska vara kul och givande och ett ställe man hämtar kraft i... inte tvärt om...

När jag började blogga, så hade jag "anonymt", kikat runt en längre tid på olika hantverkssidor... tyckte att det verkade så himla spännande ! Till slut så vågade jag mig på det själv och hade väl aldrig trott att man kunde fastna SÅ i det hela, som man faktiskt gör...
Tog en rejäl paus över sommaren och fick distans till bloggandet!
Nu tycker jag att det enbart är roligt igen, skriver bara när jag själv vill, utan att känna några krav att jag måste... mer som en liten dagbok bara, där jag delar med mig väl valda delar i mitt "hantverksliv" och samtidigt blir det en liten dokumentation för min egen del...
Jag hade från början bestämt mig för att inte blanda in min familj och mitt privata liv så mycket i bloggandet, utan hålla det till just den hantverksmässiga delen men ändå på ett personligt plan... jag tycker nog att jag har lyckats med det någorlunda...hoppas jag!?

Ta du den paus du behöver... kommer du tillbaka så är det jätteroligt... och väljer du att hoppa av här, så får du ... ha det så bra framöver!
Kram

Anna Stilla sa...

Det fantastiska med bloggvärlden är att man skriver när man kan, att man läser när man kan och att man kommenterar när man kan.

Jag hoppas att du kan vila upp dig ordentlig. Snart är våren och solen tillbaka. Då hoppas jag att vi alla får mera ork och inspiration. Kram Trollmor!

Sussie sa...

Ville bara hoppa in med ett litet hej. Hoppas att allt är bra med dig och de dina i vårat konstiga vinterväder, kram.

pudelflicka sa...

Hoppas verkligen du får inspirationen tillbaks du som tar så många härliga bilder. Det finns perioder i livet när man behöver ta det lugnt.
Stor kram till dig !
Hedvig

maloppa sa...

Kan bara instämma både med dig och de andra som kommenterat. Ta den tid du behöver, vi väntar tålmodigt. Även jag är väldigt trött, tror det beror på det totalt uteblivna solljuset som vi alla lider av just nu. Hoppas på en uppsprucken himmel till helgen. Kramar!!!

Anonym sa...

Är bara inne en sväng och njuter av dina bilder.....var rädd om dig!Bara vila du dig......tills du känner dig pigg igen.
Kraaaaammmm

Anonym sa...

Instämmer med de övriga. Tadet lungt och vila men försök att kom åter.//Britt

Anonym sa...

Instämmer med de övriga. Tadet lungt och vila men försök att kom åter.//Britt

Sussie sa...

Jag har en utmärkelse till dig på min sida bara för att du har en så fin och inspirerande blogg även när du har paus :) kram

Unknown sa...

Hej,jag hittade hit genom min vän~Eva~s sida,tror att jag har skrivit någon kommentar förrut också.Så vacker bild,du har så underbart vackra naturbilder,så därför får du en fin utmärkelse av mig,du har skapat en jättefin sida!
Du kan ju kika in hos mig och hämta den,när du har kommit tillbaka från uppehållet från bloggen,förstår dig så väl,man kan behöva vila sig från bloggandet ibland.Ha det nu så bra!

Kram från Maria

Sussie sa...

Så glad jag blir :) och självklart, jag kör snart igång igen då tjoar jag till, varma kramar, ha en fin kväll.