tisdag 4 september 2007

Förnimmelser


Foto: Trollmor

Jag tror på tanken, på energier.
Möjligheten att ge och få kraft.


Foto: Trollmor

För en tid sedan hade jag en sådan där tröskeldag.
Ni vet, en dag som känns nervös och kanske lite läskig.
Som man på något sätt är glad när den är över.
Jag har ett sätt att försöka finna lugn & styrka då.
Jag ber nämligen min käraste mormor att hon ska vara med mig.
Att jag ska få känna hennes närvaro.
Den här dagen såg jag henne tydligt leendes, och hennes gamla skrynkliga händer som jag så gärna hade haft om mina en stund. Det fick jag.
I tanken. Men ändå väldigt påtagligt.
Jag kunde även känna närvaron av någon annan.
Vet inte vem, men hoppas få veta.
Är så tacksam för detta, för dagen gick över förväntan.
Jag kunde känna mig stolt.
Tack!


Foto: Trollmor

Något annat jag gärna vill tacka för är alla varma och omtänksamma kommentarer jag fick när jag skrev om mina tankar kring Stumpatrollets (och min) nya färd.
Återigen, tankar sända och så kärt emottagna.
Jag blir så glad ska ni veta!
Sänder dessa rosor till er bloggvänner.
(Nu har jag flummat lite, och jag känner att jag bara skrapat på ytan. Det känns som att det finns mer runt detta.
Men det tar jag en annan gång).
Stor kram!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbart vackra bilder du fotat! Dom ska du va stolt över! Tycker inte alls du är flummig!..va härligt att du ber din mormor vara med dig!..jag brukar tänka lite så oxå!..Låter spännande att känna närvaro av någon! Läser gärna mer om sånt här! :) Kram

Min Skattkammare sa...

Till Dig..........
Jag brukar också tänka på min mormor, som brukade ta mina händer i sina och stryka på dem. Då mår jag bra!
Eftersom jag har en Gudstro, så är det inte alls konstigt för mig att du känner en "annans" närvaro. Utan den skulle jag inte vilja leva.
Häromnatten hade jag en dröm.......
En örn tittade på mig, den hade tre par ögon.
Jag tog till mig symboliken:
"Treenigheten", ständigt vakande över våra liv.
För mig är det STOR tröst..........
För andra kan det verka "flummigt".
Vi svenskar har blivit ovana att tänka på sånt här, tror jag. Det är pinsamt.
Men jag tror i allafall.......
Må gott!
Kram Kicki

Sallys hus sa...

Jätte vackra bilder...Jag tycker inte heller det låter flummigt. men jag måste erkänna att jag tycker det är lite läskigt det här med att känna en annans närvaro. Jagkan också känna det ibland. Någon som sveper förbi. Eller tittat på mig. Men jag tycker det är så otäckt så jag slår det ifrån mig.
Kram Katarina

Anonym sa...

Känner du med häxan i dig emellanåt...:=) Det tror jag alla kvinnor kan om de bara tar sig tid att känna efter.
Det är så lugnt och vilsamt härinne med mycket vackra bilder.....jag trivs här :=)
Ha det så skönt...ser ut att bli en vacker dag!!! Kraaaamm

Anonym sa...

Det där lät konstigt....känner du med häxan....ahhh, jag tror du vet vad jag menar...:=)

Åsas Kammare sa...

Vilka otroligt vackra bilder!

Jag känner igen det du sa om din mormor och att få och ge energi.

Det finns mycket mer att säga om det men just nu är jag glad att du tog upp det, det gav mig en extra energikick. Något blev tydligt för mig i denna stund. Tack!
Kram

Lusthuset sa...

Så fint och rätt du uttryckt det, så känner jag också ibland att man skulle vilja ha någon med sig som verkligen älskar mig för min egen skull utan förbehåll. I mitt fall är det min pappa som inte finns hos mig längre, men som jag så gärna hade velat haft hos mig. Skulle önska att jag kunde känna hans närhet, men det kanske är en träningsfråga. Tack för dina tankar. Kram

Poppins sa...

Du har förmågan att förmedla känslor och tankar med ord. Du är en känslig och lyhörd person. Det förvånar mig inte att du även har möjligheten att känna närvaro av de som du älskar även om de inte finns runt omkring dig. Vi finner alla styrka bland de som älskar oss, kanske bara på olika sätt.
kram

Maria sa...

Tror också att tankar och annat är energier som kan spridas och påverka andra, positivt och negativt! Förstår också att våra egna tankar påverkar oss, mer än vi kanske tänker på!

Anonym sa...

Så vackert du återger den fina känslan i dina ord...och så vackra bilder...en njutning för min själ att få komma in här en stund i fridfull ro...

Kram från Eva

Anonym sa...

Fina bilder, jag tycker de är trevligt att minnas och tänka på dem som inte är här längre.

Min Skattkammare sa...

Kikar in för att se vad du har för dig.......
Dina bilder är väldigt vackra, du fångar skönheten även i torra blad!
Hur går det för Stumpatrollet? Och dig......? Bra hoppas jag! Ha´en riktigt skön helg!
Kram

Mindi sa...

Men åh de orden och de vackra fotona gör att jag nästan får en tår i ögat....

Verkligen fina kort! Och visst hjälper det att tänka på de som inte finns kvar nere på jordelivet ibland...

Stor kram
M I N D I

Trollmor sa...

Signe: Tack! :-)
Jag tycker också att det är spännande!
Kram

Min skattkammare: Vilken vacker dröm! Det finns mycket att hämta i drömmarna om man bara öppnar sig tror jag.
Ha det så bra du med!
Kram

Hemma i Ugglebo: Tack!
Det jag kände den här gången var bara positivt.
Men visst har det hänt precis som du skriver att det kännts lite obehagligt, då försöker jag tänka på något annat.
Kram

Clara: :-) Jag förstår vad du menar!
Du är så varmt välkommen här!
Kram

Åsas kammare: Tack snälla!
Vad roligt att du fick extra energi. Det lät spännande.
Kram

Lusthuset: Ja, det är stärker verkligen att få känna den kärleken med sig. Är man öppen för det så tror jag i alla fall att det går att träna upp.
Kram

Poppins: Jag blev glad och rörd över dina ord. Tack.
Kram

Maria: Ja, tankens kraft är nog stor åt båda håll.
Kram

~eva~: Tack! :-)
Kram

Hannele: Det är fint.
Kram

Min skattkammare: Tack snälla du!
Det går bra, över förväntan :-)
Du med!
Kram!

Mindi: Tack!
Stor kram till dig också!