torsdag 15 september 2011

Bära med


Foto: Trollmor

Det finns vissa stunder som skänker sådan värme.
Som sedan sprids genom tid och rum.
Den då solljuset silar och smeker sin väg ned genom raka furor,
för att mjukt få lägga sig tillrätta i mossan.
Mellanlandar och omsluter morfar med liten i famn.
Bär med den innerlighet som delas däremellan.
Jag tycker mycket om att bevara dessa,
att försöka fånga dem genom kamerans lins.
Det ger även mig fridfull vila i den solvarma mossan.


Foto: Trollmor

- Kom då morfar!


Foto: Trollmor

Glädje som delas.
Nära.
Åt en rolig ko som klättrat upp på ett berg.
För att liksom hålla vakt över de andra kossorna och kalvarna i hagen.
Skrattbubblor som spricker likt dansande såpbubblor i luften och gör gott i magen.


Foto: Trollmor

På en stubbe i en skog,
satt ett litet Stumpatroll.
Blickandes upp mot himlen och trädens kronor.
Kanske hör hon något i vindens sus.
Kanske ser hon något springa förbi stubben när hon sakta vänder blicken nedåt.
Jag hoppas att hon också bär det med sig.


Foto: Trollmor

Denna sommar har min käre far visat vägar jag inte visste fanns.
De tillfällena är dessa stunder.
Och de värmer mig nu som då.

~ Varma kramar Trollmor ~

13 kommentarer:

Annica sa...

Älskar din inlägg....

Vardags-mirakel sa...

Så vackert!

Wenche sa...

Helt underbart

Maria sa...

Fint! Stunder att bära med sig i hjärtat.

Anna - På landet Mot skogen sa...

Vad härligt det är att kunna spara dessa magiska ögonblick, både som foton och som avtryck i hjärtat. Det behövs, så man kan plocka fram dem när det viner hårt runt knutarna.

Och vilken fantastisk kossa-bild! Älskar kor, det är underbara djur :)

Ha en underbar helg!
Kram/ Anna

Min Skattkammare sa...

Hej Trollmor i skogen!
Här är det varmt och gott att vara.....:o)
Känner påtagligt släktskapet med min fina skogsvän.
Har renskrivit början på min berättelse och ler åt dina ord som bär samma själ ock känsla som mina.
Hur trösterikt är det inte att finna en likasinnad i en bullrig och ytlig värld där den enkla förnöjsamheten många gånger hånas.
Ändå....skulle enkelhetens eller ytlighetens halt mätas i vågskålarna skulle många därute häpna.
:o)
Kram Kicki

Min plats i solen sa...

Fantastisk läsning och lika fantastiska bilder! :) Jag tycker så mycket om att kika in här hos dig och ta del av all den värme och harmoni du sprider. Du är en pärla! :)

Njut av din söndag kära du!

Kram Lotta

andi sa...

Njuter av den vackra innerliga texten och de fina bilderna :)

Tack för titten hos mig!

*kram*

LisaMatilda sa...

Vackra bilder och vackra ord här hos dig!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilka vackra bilder, vilka fina ögonblick. Ibland glömmer man det ljuvliga här i livet. Må så gott goa "lilla" Trollmor.

Therese sa...

Vilka underbara bilder!!! Du kan verkligen fånfa livets essens både med ord och bild. Du får mig alltid att uppskatta livet genom dina inlägg <3 Allt gott till dig och de dina!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Kikar bara in och hoppas att allt är bra med dig :)
Kram/ Anna

Sussie sa...

Som vanligt blir man glad och varm av att läsa dina inlägg, Stora kramar till dig <3