söndag 21 augusti 2011

3 år


Foto: Trollmor

Häpp!
Så fort känns det. Som om någon bara lyckats knäppa till med fingrarna.
Litet stort Längtanshjärta har fyllt 3 år.
Hon är allt e leta ap (på ren östgötska),
så en liten pälsklädd vän fick lov att flytta hem till henne.
De fann varandra direkt :)


Foto: Trollmor

Även gästerna fick välja sig en liten apa och plocka en skumbanan.
Umpa, umpa fallerallera!
Hurra!


Foto: Trollmor

Tårtan bjöd in till förtjusta fniss med sitt stora hallonröda hjärta.


Foto: Trollmor

Dagens lilla cirkusartist bytte snabbt födelsedagskostym.
Ny klänning, diadem och snurrande paraply.
Som en liten lindanserska.
Och det beskriver henne ganska bra.
Alltid redo för nya oväntade påhitt, orädd och lyckas nöjd ofta befinna sig i blickfånget.
För att landa mjukt i en smilgrop.


Foto: M

Mycket lek och bus blev det och förtjusta skrik ljöd i manegens gröna matta.
Både Längtanshjärta och Stumpatrollet befann sig både högt upp i starka armar,
runt i virvlande dans och något mer...... överraskande.......
....inrullade!
Kvällens specialföreställning - kebabinrullning med liten tös :)
Mycket nöje!


Foto: Trollmor

Det var två väldigt glada flickor som till slut somnade när väl ridån gick ned.

Själva avnjöt vi aftonen vidare i goda vänners sällskap.
Skratten och applåderna klingade när natten gjorde sin entré.
Varma till sinnet vinkade vi sedan godnatt .

~ Kramar Trollmor ~

10 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Åh, vilket härligt 3-års firande! Precis så där härligt som det ska vara när man är 3 år. Och vilken söt liten apa. Förstår att det blev kärlek vid första ögonkastet. :)

Skickar ett grattis i efterskott och tack för ett härligt värmande inlägg!

Kram Lotta

Lusthuset sa...

Tänk att hon är så stor. Jag har ju följt henne sedan hon var hjärtat format av mammas händer över magen. Vilka söta flickor du har....vilken skatt! Härligt kalas hade ni ju också. Hälsa henne och ha det bra allesammans. Kram!!

Therese sa...

Vilken rar liten apa hon fick som klängande vän kring halsen! Och aptemat gillades skarp. Du är så påhittig och förmedlar alltid en mysig känsla - tack för att vi får oss en titt! KRAM

Hemma hos Bus sa...

Tänk vad tiden har gått fort... Grattis till söta lilla tjejen.Hoppas att ni har det bra. Här har det varit lite si och så med bloggandet ett längre tag nu. Hoppas verkligen att jag hittar tbaka för jag saknar er alla. Ibland går man ju vilse och ibland har varit nu... Kramar till dig från mig <3

Wenche sa...

Oh vad dom går fort dessa så njutbara småbarnsår, härliga bilder!
Tack för ditt roliga inlägg i min blogg.
kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad fin hon är din tös! och vilket mysigt kalas!!! Gillar dina stämningsfyllda foton.

Kram från Eva

Min Skattkammare sa...

Hej min skogsmullevän!
Du målar med orden de skönaste bilder...
Kokosbollarna är riktigt ögongodis! Hi hi...
Såå ljuvligt söt hon är den lilla lilla människan med sina tre år på jorden!

Tack för dina varma goa ord....:o)
Guld värda!
Jag längtar efter långa sköna skogspromenader där tanken får ny fart....men jag har fått hälsporre!!! Ack o ve, jag måste cykla för att komma ut. Det är inte samma sak. Dessutom måste man ju fara iväg åt häcklefjäll för att vara ute samma tid som promenaden. :o(
Men man ska vara glad att det inte är nåt värre man drabbats av under solen.
Fast är man en mulle så är man...;o)
Stor kram
Kicki

Therese sa...

Hej goa du! Du må tro att jag mös i stugan, och jag tänkte faktiskt på dig, eller snarare ett foto häri bloggen då jag tog bössan på ryggen och vandrade in i skogen på jakt efter en fågel. Då hamnade jag nämligen vid en liten mörk tjärn som ligger så fint mellan träden, och oj så gärna jag hade velat föreviga denna magiska plats med ett foto. Ett John Bauer motiv likt några av de vackra foton du har här i bloggen :-D

Många kramar!!!

Zäta sa...

Du skriver så underbart! Du målar bilder med orden.

När jag läser din sommar tycker jag att jag njöt för lite av min. Du ser även det finstilta i tillvaron.

Tack för att du delar det med mig.

Min plats i solen sa...

Tack fina du för dina värmande ord angående mitt skivande! Du anar inte vad glad jag blir. Tack! :)

Jag hoppas att allt är bra med dig och familjen och att ni njuter av härligt soliga dagar.

Sköt om dig!

Stor Kram
Lotta