måndag 8 mars 2010

Blomsterglädje


Foto: Trollmor

I ena pysselstunden sitter barnen och pusslar i godan ro vid köksbordet.
Och i andra lämnarummetsekunden har de små fingrarna hittat något mycket mer spännande! :-)
Känna, klämma, frasfras och full i fasen.


Foto: Trollmor

Titta, titta tulpanen vill opp, opp!
Bäst att hjälpa.


Foto: Trollmor

I blomsterflickblickfång.


Foto: Trollmor

Se, det går att skala blomman också.....


Foto: Trollmor

- Mamma, mamma hon har tagit din tulpan!

Stumpatrollet får fatt i blomsterbuseriet.

Tid för ren och skär blomsterglädje.

~ Kram Trollmor ~

13 kommentarer:

ANKAN sa...

Hej på er!!

Vilka små busråttor som hittat till tulpanvasen. MEN, jag förstår dem SÅ väl i deras iver i utforskandet av dessa fantastiska, knirriga och knarriga skapelser.

Ljuvliga bilder på finfina tjejer!

Kram ANKAN

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Vilka underbara bilder :)
Det är väl klart att man måste undersöka.
Speciellt något så vackert.
Nu ska jag läsa ifatt mig lite.

Kram Mari

Monica sa...

Tänk att du hinner fånga allt på bild oxå... :) Underbart!
Tjing
Monica

Karin A sa...

Underbart rart när mammas tulpaner inte fick vara i fred. :)

Kram Karin

andi sa...

Herregud vad fina bilder!!! :) Jag blir alldeles glad och varm av dem :)

Kram
Anki

Zäta sa...

Härligt med barn som vågar leva ut sin upptäckarlust.

Miss Cherry sa...

Härligt med föräldrar som ser det vackra i barns upptäckarlusta!
Det är ofta jag känner att jag borde säga nej men jag kan inte låta bli att fashineras och glädjas åt en del upptäckter som min lilla sol hittar på! De lär sig så småning om! Nu är det tid att dela glädje åt de små tingen!
(och städa städa städa när liten sover *blink*)

Kram/Nadja www.ensaligblandning.se

ANKAN sa...

Hej på er!!

Jag vill bara tacka för alla hållna tummar och tassar i vår lill-prins tillfrisknande. Det värmer! Nu är han äntligen frisk igen och ligger nu i vagnen och lapar friskluft. Mmmm!

Hoppas att ni har fina dagar och ser snön försvinna mer och mer och ser fler och fler knoppar sticka upp för var dag.

Sköt om er!

Varma kramar från

ANKAN och co

Maria sa...

SÅ gulligt med blomsterbuseriet! Vad hon växer din lilla som snart känns lika stor som min minsta som är som din stora. Oj, nu blev det tjorvigt! GLAD PÅSK på er! ♥

Annica sa...

Men hallå! Var är du?? *saknar*

Wenche sa...

Nu var det länge sedan!!!
kram wenche

Madde sa...

Härligt med barns nyfikenhet..."måste bara klämma,känna,kolla lite".Vilka härliga bilder...man blir glad av dom.
Kram Madde

Vardags-mirakel sa...

Helt underbara bilder, och du är fantastisk som inte ingriper i denna upptäcktens ögonblick! Ha det bra, kram Eva.