söndag 14 februari 2010

Bevingad kärlek


Foto: Trollmor

Liten frostnypen fågelvän känner sig nog en aning ensam där på sin gren.
Sträcker så på hals och vingar i en önskan om att få bli fri.


Foto: Trollmor

Och se, vad var det som hände?
Genast fann han sig en vän några vingslag bort.
Värmen spred sig sakteligen i hans lilla kropp så han blev alldeles röd om bröstet.


Foto: Trollmor

Magi?
Ja, en dag som denna när kärleken ligger lite extra vibrerande i luften, då kan allt hända.
Kung Bore var ute på sin morgonpromenad och fick se den lilla bevingade vännen.
Naturälskande och godhjärtad som han är så gav han fågeln en varm pust och genast släppte kylan sitt grepp.
Han har tilldelats gåvan att givmilt strö sina frostkristaller som ett moln omkring sig, men även att åter få värma till sprudlande liv.
Nu sitter de små rödbröstade fåglarna och kvittrar vackert tillsammans och tonerna hörs ända hit.
Vad de säger? Jo, det ska jag berätta.

- Kom så flyger vi och sprider lite vinterkärlek!

Så ser du ett par röddunbollar landa på en gren i närheten så vet du att det är Kung Bore som omtänksamt blåst en kärlekspuff.

~ Extra många kramar Trollmor ~

7 kommentarer:

Lusthuset sa...

Jag har minsann sett honom!! Tack Kung Bore! En stor KRAM också till dig lilla Trollmor och dina små från mig som njuter av alla dina vackra ord och tankar. Kram!!

Poppins sa...

Kung Bore med rimfrost i skägget, så mysigt.
Många kramar på Alla hjärtans dag!
från Poppins

Maria sa...

hej!
Så vackert det är här! Jag önskar att jag ska få se någon röd domherre i år, de är så vackra!
Grattis i efterskott!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hi hi. Idag har jag haft besök av de ljuvliga rödbollarna som Kung Bore har trollat fram :O)
Men dom har blivit flera, 15 st till och med.
Hoppas att ni har det bra goa Trollfilurer. Kram kram

Zäta sa...

Jag har inte sett några domherrar på många år nu. Kung Bores kärlekspuffar fattas i min vita vintervärld.

Min Skattkammare sa...

Ingen kan som du upptäcka små filurer i naturen!
Men jag ser den......med din hjälp. ;o)
Här kommer en hjärtekram!

Vända blad sa...

Ja visst är det vackert det naturen bjuder oss på i sin vinterskrud. Här har det varit knapert med fågelbesök trots att det bjudits på mat.
Ha det gott vännen!
Kram Maria
Vilken underbar bild på din vinterväg...