söndag 19 oktober 2008

Långsamhetens lov


Foto: Trollmor

Var på en liten upptäcksfärd i den egna trädgården häromdagen och fann att vi visst har fått små övernattningsgäster.
Höstcampare minsann.
Två har redan funnit sig till godan ro och en är så sakteligen på väg längs med grenens underkant.

Vänder man så blicken ned i grönskan så hittar vi genast en till liten gynnare.
Denna har dock siktet inställt på lyx.
Avkoppling i en alldeles egen gyllene blomkorg.
En slaf såsom att vila i en stjärnhimmel.
Som bäddat för vackra drömmar... älskar, älskar inte, älskar.


Foto: Trollmor

Tack kära vän för att du vill stanna hos mig för en stund.
Jag hoppas på ett kärt återseende!

Med dessa rader vill jag tacka å det gladaste för era fina kommentarer till mitt förra inlägg.
De värmer mig gott när höstvindarna viner runt husknuten.
Och även jag när en dröm.

17 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det är då första gången sen barnaben som jag kan se nån som helst förtjusning med en snigel. Du kan ju trolla..Har bara såna trista minnen sen i somras med alla sniglar söderut. Nej, tacka vet jag Norrland och alla dess mygg. Lovade när jag kom hem från semestern att jag aldrig skulle klaga på myggen och det har jag inte gjort....ännu. Tack för att jag fick komma på besök igen. Kramis

Linda Lunda sa...

VIlka fantastiska konstverk du visar!
Linda

Liza i pepparkakshuset sa...

fina bilder som vanligt :
Hoppas helgen varit bra

Ha en bra vecka
Kram Liza

Anonym sa...

Du skriver sååå vackert och tar så mjuka bilder. Det är vilsamt.

Poppins sa...

Tack för att DU värmer oss med dina ord och bilder. Det här inlägget var verkligen en hyllning till långsamheten och eftertanken.
kramar från Poppins

Hjärtat Mitt sa...

Inte för att jag gillar snäckor men bilderna och historien var underbara.
Det ser verkligen ut som om de har bonat in sig för natten!

Kram Mari i Marieholm

RANA sa...

"Älskar, älskar inte" sa lilla snigelsnäckan. Hahaha, vad underbart. Dina bilder och dina ord är läckerheter rakt av.

Kram, Rana

Anonym sa...

Ja så vackert säger jag också.. och tänk vad man ser om man orkar se efter.. mycket vackert och eftertänksamt.. Jag hoppas snigel nr två hamnar rätt där i blomknappen så han inte trillar o slår sig.. =).. kramiz.. Monica

Willewira sa...

Helt betagen!
Dina bilder går rakt in i hjärtat och lägger sig där som bomull.

Tack för vackra ord och bilder! En skön start på dagen.

Kram!
Willewira

Anonym sa...

Är bara tvungen att kika in idag också och njuta av snigelstackaren som klamrar sig fast på prästkragen.

Det är sådana bilder som vinner pris!

Skomakartummen sa...

Du får börja ha bed and breakfast... *ler* vad bra lyckade fånga på bild.. kram sari

Anna - På landet Mot skogen sa...

Så fina bilder! Jag är verkligen förtjust i snäckor, det är barndomssomrar för mig :)

Hoppas du har en underbar dag! Kram!

Annie - Annalunda sa...

Trollmor!

Du får allt att bli så vackert och poetiskt! Jag skulle stå först i kö för en bok skriven av dig!

Kram Annie

Monica sa...

Att kika in tilll dig gör att man drar på smilbanden varje gång....:) Härliga bilder och text.
Håller med folket som tycker att en bok skrivas...:) jag skull då köpa den.
Tjingeling
monica

Vända blad sa...

Jag såg dem inte först! Naturen är oerhört vacker med allt den har att bjuda på!
Ha en fin helg, kram Maria

Karin sa...

Trevligt med gynnare på besök, årstiden till trots. Vanliga sniglar är fina men jag ryser vid åsynen av en spansk skogssnigel. :) Underbara bilder! Jag njuter...

Ha en mysig helg! Kram Karin

Lusthuset sa...

Sådana små höstcampare har jag också i min trädgård och jag kan bara inte få mig till att tycka illa om dem (nu talar vi om snäckor inte de bruna släktingarna. De är inte lika trevliga). Hur söt är inte en liten snigel när den kommer glidande med hornen uppe och huset på sniskan på ryggen. ja jag giller den i alla fall. Som igelkotten är den ett riktigt sagodjur. Tur att de slagit sig ner hos dig och din fina trädgård. Ha en skön kväll för inatt är det vintertid.*Brr* Kramizzz!