lördag 7 juni 2008

Fröjdefull färd


Foto: Trollmor

Med en spirande förväntan styrde vi så vår kosa mot Karlstad förra fredagen.
Bara M och jag.
Det blev en helg inbäddad av skratt och ett och annat bus.
Glittrande ögon.
En hand omsluten av en annan.

Vi njöt av att strosa i staden, spisa ytterst delikat libanesisk mat vid en restaurang som var som hämtad ur Tusen och en natt, inhandla presenter övervägande till ett litet Stumpatroll därhemmavid och så en skön söndagstur i Mariebergsskogen.
Där blev vi mötta av en annan varg än vår egen, som med största sannolikhet tassade i skogen han likväl.


Foto: Trollmor

Jag fann stort nöje i att stå och betrakta dessa små trynförsedda gynnare.
Den lille busen i förgrunden var nog inte still en sekund tror jag.
Det puffades och buffades och kutades runt den lilla stugan i hagen.
Helst skulle så många andra nassar vara i vägen som möjligt.
Titta vilken schvung det är på baktassen när han liksom "råkar" stöta till en annan som försöker helga vilodagen!


Foto: Trollmor

Ett och annat mystiskt väsen kunde man också få skymten av inne bland grönskan.
Försöka gömma sig för fotografen går ju, ser inte jag dig så ser inte du mig, eller hur det nu var... ;-)


Foto: M

Det är inte bara i naturen som det sjungs och spelas vackert just nu.
Mitt inne i centrum hörde jag hur det liksom surrade och brummade på mig.
Och där låg den, den sötaste lilla humlebody man kan tänka sig!
Nu ligger den och bara väntar här hemma på en annan rund och go liten vän.


Foto: Trollmor

På ett annat ställe stod denna underbara ängel och ville slå följe med oss.
Lycklig blev jag, eftersom jag spanat efter just en sådan tidigare.


Foto: Trollmor

Väl hemma upptäckte jag att denna lilla läckerbit till chokladblomma valt att avslöja sitt inre.
Nyfiken böjde jag försiktigt nosen mot de inbjudande varma bladen, och ja, vilken god doft som spred sig i kvällningen.


Foto: Trollmor

Bara några få steg därifrån hade även vallmon vecklat ut sin vilda skönhet.
Och längst därinne hade en dyrbarhet nu fått skåda sommarens varma strålar.
Som en välsmakande kanderad liten karamell fanns den där fortfarande lätt omsluten av spröda blad.


Foto: Trollmor

Och jag väljer att spara den för att sedan kunna njuta av den länge framöver likt en erinran av en fin resa.

12 kommentarer:

Poppins sa...

Så härligt att fått lite tid bara för er själva. Och så roligt att få komma hem till lilla stumpatrollet igen.
Och tänk att det finns så mycket stadsparken - både vargar och skogsrå!
kramar

Hjärtat Mitt sa...

Det låter som om ni har haft en lyckad helg. Så skönt att bara få rå om varandra.
Din ängel är ju så söt!


Kram Mari i Marieholm

Sussie sa...

Mysigt med kärlekssemester i sommasolen. Blomknoppen var ju helt fantastisk, det är som trolleri när alla blommor slår ut en efter en nu, en vacker tid. Humlebodyn är urgullig :) jag kan ju bara tänka mig så mysigt med en liten knubbig bebbe däri. Ängeln är underbar, de är så uttrycksfulla och levande. Ha nu en riktigt fin dag många kramar till dig.

Anonym sa...

Hi hi!
Jag var också till Karlstad i helgen på lördagen. Men vi var ute vid Bomstad på 40 års fest.
Vilken mysig helg Ni verkar ha haft det och små fina saker följde er hem ser jag!
En sådan bedårande söt body den hade jag ej heller kunnat motstå!

Kram
cissi

Maria sa...

Vilka underbara bilder! Speciellt den första bilden som jag tycker jätte-jättemycket om!!
Om det inte vore för magen så kanske du lyckats gömma dig bakom trädet =)

Lusthuset sa...

Vilken underbar "resa" ni verkar ha haft. Låter så skönt att bara njuta och vara tillsammans....och du OJ vilken söt mage som sticker fram bakom trädet!! Humlebodien kommer att bli så fin. Spännande att se den på föremålet ifråga så småningom. Ha en skön vecka och var rädd om din fina mage. Kram!!

Anonym sa...

En härlig helg har ni haft.. och jag anar att ett litet nytt troll är i faggorna.. en ursöt liten body till det lilla livet.. kram på dig.. Monica

Anonym sa...

Så fiiiint! Tänkte väl nästan att du skulle gilla ängeln och de i den serien, de är jättefina! Och vilken söt body som surrade och brummade på dig ♥

Anna Stilla sa...

Vad fint du skriver!

Du har gjort en saga av er resa!

Kram
Anna

Anonym sa...

Härligt det låter, fina bilder,
länge sedan jag var på Mariebergsskogen.

RANA sa...

Herre gud vilka bilder. Du är ju helt galet begåvad.

Kram, Rana

Alvin sa...

Hejsan du underbara fotograf!

Åååååå, vilka vackra bilder du fångar, det är njutning att titta på dom.

Hälsningar från Leni