onsdag 16 april 2008

Tävling


Foto: Trollmor

Ni är några som undrat var min lilla tävling tog vägen.
Den låg ju tillsammans med ytterligare ett boktips i mitt nu borttagna inlägg.
Jag bara kände i magen att mitt andra boktips kom så fel precis innan allt detta hemska med Engla.
Ni som läste förstår kanske hur jag tänker.

Berlinerpopplarna är en bok där familjerelationer och kärlek står i centrum. Tre bröder samlas vid en släktgård i Norge då deras mor ligger för döden.
Tor - som bott kvar och tagit hand om gården, Margido - en ytterst korrekt begravningsentreprenör och så Erlend - som lever ett gott liv i Köpenhamn och är homosexuell.
Lägg sedan till en av brödernas okända dotter, då bara en av familjehemligheterna som kommer att avslöjas.
Det är lätt att släppa in dessa personer i sitt hjärta, och de vill och får gärna stanna kvar tillsammans med en god må-bra känsla puttrandes inombords.
Glädjande nog finns en minst lika bra fortsättning, Eremitkräftorna, som jag nyss slukade.

För att fira att det har börjat spira och surra ute i trädgården tänkte jag ha en liten tävling där du kan vinna just Berlinerpopplarna.
För att du ska ha chansen vill jag gärna ha hjälp med följande:


Foto: Trollmor

Häromdagen när jag var ute i trädgården hörde jag hur det prasslade bland löven och fick se hur något skuttade omkring.
Det visade sig vara en alldeles bedårande liten vårfågel.
Nu undrar jag då, av vilken art tillhör den lille gynnaren? (Bilden här ovan)
Lämna ditt svar antingen bland kommentarerna eller i ett mail.
Tävlingen pågår till den 20 april och jag kommer att dra en vinnare bland er som gissar :-)
Lycka till!

Ni som redan gissat är givetvis fortfarande med och tävlar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, så långt tänkte inte jag. Men det är ju förståligt.
Jag läste ett inlägg på bloggen
"I nöd & lust" om att göra ngt mer än att tända ett ljus- nämligen stötta alla de barn som far illa i sina egna hem. Så nu är jag medlem i BRIS, också...Men 100 :- om året är ju ingenting!
Ha en fin dag, kram!

Poppins sa...

Har tittat och tittat på "fågeln" och tror jag får försöka mig på en gissning att det är ett nypon...

Lusthuset sa...

Ja, vad kan nu detta vara för en gynnare......funderar....funderar lite till....NU VET JAG, kan det vara den berömda "tulpanfinken"....har du aldrig hört talas om den?? Det är nog för att den bara finns i ett exemplar och detta finns tydligen hos dig. Ha en skön helg och var rädd om dig, Kram!

Min Skattkammare sa...

Hej lilla Trollmor!!
Jag försökte smita undan tävlingen....jag ser ju inte vad det är, hi hi!
Det enda jag kan se är att det är en ätbar pippi!!! Eller har jag fel, god att göra paj på?!
Jag hoppas att du får en riktigt härlig helg......och nästa vecka ska det bli vårväder!!
Vilken lycka!
Må så gott skogsvännen min!
Kram Kicki

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, den boken har jag varit sugen på länge! Såklart att jag måste vara med och tävla! Jag tror att det är en liten rabarberpippi som prasslar i löven :)

Ha en fin helg!

(Har du läst Tidsresenärens...? Tyckte du om den?)