fredag 28 december 2007

Utmärkelse



Jag har fått en utmärkelse i form av en ytterst, host..., stilig herre.
Denna kom med en uppskattning av min blogg och med mycket vackra ord.
Att jag fick den av just Poppins trädgård gör mig glad då det är en blogg jag själv håller mycket kär. Poppins skriver intressanta och fängslande inlägg, lägg sedan till underbara foton så är du garanterat fast.
Mitt varmaste och gladaste tack!

Nu är tanken att jag ska ge denna utmärkelse vidare till andra bloggar.
Så varsågoda, här kommer några som ligger mig varmt om hjärtat:

Min skattkammare - Redan när man gläntar på porten hit kan man ana att det är något speciellt. Det gnistrar och glimmar.
Röda rubiner speglar värme och godhet, blå safirer ger frid och intuition, gröna smaragder leder in på mjuka stigar till skogens sus, i den gnistrande diamanten kan vi se allt det vackra som skapas här. En riktig pärla.

Åsas kammare - Knackar man på här så välkomnas man av hemtrivsel och det känns som om man träffar en gammal god vän.
Här lyser flitens lampa och i skenet skapas de allra ljuvligaste alstren.
Slår man sig ned en stund, och det gör man gärna, kan man ha turen att få en liten spinnande Sockerbit i sitt knä.

Lusthuset - Här är det varmt och glädjefullt.
Under en promenad bjuds man på mycken ögonfägnad till ljudet av fågelkvitter och humlesurr.
Ofta får vi följa med på utflykt, vilket är både spännande och inspirerande.
Ett litet paradis.

Hemma hos Stilla - Här bor magin!
En sann konstnärssjäl som bjuder på sig själv både i form av tankar och till dans.
Här finner man ro och underbara foton att njuta av.
En Stilla stund kantad med sagoglitter.

Lilla livet stort - Om alla de där stora små stunderna i livet.
Att njuta och bara vara.
Här bjuds på godbitar både för kropp och själ.
Med underbara vännen Zam som sällskap tas foton som är en fröjd för sinnet och som ger glädje.

Jag tar mig friheten att välja ytterligare en blogg, en mycket trivsam och för mig speciell vän.

Soffys hörna - Här finner vi en bloggerska som har ett klappande hjärta för de små spinnande pälsklingarna.
Flitiga fingrar som såväl skapar så det står härliga till, men även finner på vackra ting på loppisar. Det bjuds även på poesi, både egen och från andra diktare. Det berör.
Ett litet fynd i sig självt.

Fler intressanta och läsvärda bloggar står att finna i min blogglista.
Ta gärna en tur!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nu hoppar bacillerna bort bort från min kropp och ersätts av små skutt skutt av glädje!!! Så fint skrivet...KRAM!

Poppins sa...

Tusen tack, lilla Trollmor, för dina gulliga kommentarer. Din blogg är verkligen en oas att besöka och jag känner mig alltid så lugn och avslappnad när jag varit här... :)
Roligt att läsa om de som du skickat utmärkelsen vidare till. En del känner jag inte till sedan innan och det ska bli spännande att besöka deras sidor.
Önskar dig ett gott nytt år!
kramar

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen! Och jag håller med poppins här att intressant att få läsa nya (för mej) bloggar. Det är inte så längesen jag hittade hit till din blogg heller... Ha det gott kram!

Anna Stilla sa...

Tack för dessa rara ord. Många dagar i veckan sitter jag och bloggar. Ibland undrar jag om det finns någon som läser det jag skriver. Och varför...

Och sedan får jag läsa en sådan fin motivering. Du har gjort mig oerhört glad. Tack Trollmor!

Min Skattkammare sa...

Åhhhhhh..........!
Sitter här och undrar lite förvirrat hur jag kunnat få denna oerhört fina utmärkelse!? Jag grämer mig nu och då att min blogg är trist och upprepande........
Jamen.....va´lycklig du gör mig!
Tralla la la la la!!
Du vet ju att jag tycker väldans mycket om din blogg. Eller rättare sagt, jag tycker om dig! Så är det!!
Nu ska jag läsa en gång till......om alla ädla stenar.....
Fast du glimmar mest!!
Tack snälla rara du......detta bär jag med mig i hjärtat in i år 2008!
Stor varm go skogskram
Mossa mossa på dig Trollmor
Och Gott Nytt År!!!
Skogsvännen
Ps. nu lättar det på.....man ser lite himmel igen! Jippie!

Linda Lunda sa...

Hej!
Du har en utmaning att hämta hos mig!
Linda

Lusthuset sa...

Tack snälla söta du!....men du får den tillbaka för du är en av mina favoriter också! Hoppas att det inte gör något att det blir lite rundgång i systemet men så är det. Ha en härlig nyårhelg. Kramar i massor till er på Pepparkaksvägen!

Åsas Kammare sa...

Tack!! :)

Så fint skrivet, man blir alldeles varm i hjärtat! Och GLAD!

Önskar er ett riktigt glädjefullt nytt år!

Lily of the valley sa...

Grattis till utmärkelsen. :)
Jag vill passa på att önska dig ett Gott Nytt År
kram Lily

Sussie sa...

Grattis till utmärkelsen. Hoppar in lite raskt för att önska Gott nytt år, stor kram.